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ArgonNX SE 1.9.0


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Argón es un gas noble. La palabra "Argon" viene del griego "Argon", neutro de "argos", que significa perezoso o inactivo. El argón recibió este nombre debido a su inactividad química.

Argon NX SE es un payload inmutable que es inyectado a tu Nintend oswitch vía Fusee Gelee Exploit.

Propósito

El propósito de Argon NX SE es permanecer inmutable, por lo que siempre podrás inyectarlo sin preocuparte si otros payloads se actualizan (siempre usa Argon NX para TegraSmash, TegraRCMGUI, TrinkedM0...).

Principales características

  • Creado con el nuevo Hekate HW Libs
  • Soporte para Mariko
  • Ratón Joycon
  • UMS SD Card
  • Theme delete SX
  • Theme delete ATM
  • Actualización SX OS
  • Fijar fecha y hora RTC
  • Barra de estado: Batería, hora y fecha, info de temperatura y más.
  • Página con información del hardware
  • Menú de recarga
  • Payload que se autoejecuta

Instalación

  1. Descarga la última versión de Argon NX SE desde aquí mismo de forma completamente gratuita.
  2. Descomprime el archivo descargado y copia la carpeta "argon" al directorio raíz de la tarjeta SD.
  3. (Opcional) Recuerda que puedes añadir logos y payloads personalizados en argon/logos y argon/payloads, respectivamente.
  4. Inyecta el archivo del payload argon-nx.bin a tu Nintendo Switch
  5. Inject the argon-nx.bin payload to your switch in RCM mode using tegrasmash or TegraGUI.

How can it be?

When Argon NX is injected it automatically launches the payload.bin loacted at argon directory on your SD Card root.

If payload.bin is not present, Argon NX list all payloads located at argon/payloads, and you can select one of theme to launch it.

If you want, you can choose a payload logo by adding a 32 argb bmp(200*200) file named as the payload to argon/logos directory.

Example:

argon
  ├───logos
  │     default.bmp       # Default logo
  │     fusee-primary.bmp # Logo for fusee-primary.bin payload
  │
  └───payloads
        fusee-primary.bin
        ReiNX.bin         # Will be rendered using default logo

GUI

1.png

2.png

3.png

4.png

The sd card files of the image are:

argon
├───payloads
│       fusee-primary.bin
│       ReiNX.bin
│       fusee.bin
│       hekate.bin
│       payload1.bin
│       payload2.bin
│       payload3.bin
│       payload4.bin
│
└───logos
        fusee-primary.bmp
        default.bmp
        Reinx.bmp
        hekate.bmp
        fusee.bmp

Compatibility

This payload will chainload any CFW or payload.

Some users reported issuses when chainloading SX OS. But with Atmosphere out there... who wants SXOS? 

Roadmap

  1. Config file to manage tabs titles and argon sd card directory tree.
  2. More tools inside tools tab.

Credits

  • devkitPro for the devkitA64 toolchain and libnx support.
  • naehrwert and st4rk for the original hekate project and its hwinit code base.
  • CTCaer for the continued hekate CTCaer Mod.
  • SciresM, TuxSH and hexkyz for the base hwinit code of Argon NX

by Guillem96.


Que novedades incluye la versión 1.9.0

Released

  • Esta actualización sólo es necesaria para las consolas Mariko y Aula, no tiene ninguna ventaja en las consolas Erista, que utilizan las funciones Reboot to Payload como de costumbre.
  • Cadena de funciones "Reboot to Payload" de Mariko y AULA
  • Por HBL nro, menú nsp, módulos de sistema a nro (010000000000100B Botón Nintendo Store), y ArgonNX-SE RTP Payload Tesla Overlay con posibilidad de elegir una carga útil y reiniciar
  • Todo el asunto funciona a través de ArgonNX-SE y esto entonces también debe ser utilizado como la raíz payload.bin. Tenga en cuenta las carpetas y archivos SD.

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      Usage
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      To remove the sysmodule just delete the atmosphere/titles/00FF0000A53BB665 folder from your sd card.
      CFWs other than atmosphere should work but i won't provide support for them.
      Network streaming
      This is the easiest way to stream, In this mode the sysmodule is completely standalone, you should be able to play the video stream just by running mpv tcp://<switch ip address>:6666 --no-correct-pts --fps=30 and mpv tcp://<switch ip addr>:6667 --no-video --demuxer=rawaudio --demuxer-rawaudio-rate=48000 for audio.
      When using network streaming it's not recommended to stream both audio and video at the same time as it may cause slowdowns. In general network streaming has more lag and delay compared to USB, it is worth the time to set it up, especially for gameplay recording.
      USB streaming
      To stream via usb you need the UsbStream program, it's built using dotnet core 3.0 and is compatible with linux as well.
      First of all you should make sure your drivers are set up correctly (only the first time) :
      Driver setup on windows
      On windows you may get the device not found or unsupported driver errors or very bad performance on the stream, in this case you may have the wrong driver set up, download zadig and install the libusb-win32 driver for the "Nintendo Switch" device. This won't interfere with other application that communicate with the switch via usb as this sysmodule uses a different product id.
      Driver setup on linux
      On linux you may have errors about loading the libusb-1.0 library, this happens when the file name is different than the one expected by dotnet, you can make a symlink as described on the LibUsbDotNet repo:
      sudo find / -name "libusb-1.0*.so*" and then
      cd /lib/x86_64-linux-gnu sudo ln -s libusb-1.0.so.0 libusb-1.0.so (Example commands, change the paths with the one you find on your pc)
      Streaming
      UsbStream supports three streaming modes:
      mpv or stdin : pipes the received data directly to a video player via stdin, this will use no caching so you'll have low delay but it may lag. Using mpv will automatically add the needed configuration for mpv, stdin will require you to type the args to pass to the player tcp : opens a tcp server so players can connect to it and use their own caching mechanism to remove or reduce lag (at the price of an higher delay) file : writes the received data directly to a file so it can be converted to a common format later. Launch UsbStream like this: UsbStream video <streaming mode> <arg> audio <streaming mode> <arg>
      When using mpv the arg is the mpv executable (.com file on windows) path, you have to repeat it twice if using both streams.
      The tcp option requires a free port number and the file option the output file path.
      To disable a stream just omit the name and its fields.
      Example commands:
      UsbStream audio mpv C:/programs/mpv/mpv : Plays audio via mpv located at C:/programs/mpv/mpv, video is ignored UsbStream video mpv ./mpv audio mpv ./mpv : Plays video and audio via mpv (path has to be specified twice) UsbStream video tcp 1337 audio file C:/audio.raw : Streams video over port 1337 while saving audio to disk
      Note that on windows you should use the mpv.com file and not mpv.exe, omitting the extension will automatically use the right one Launching UsbStream without any parameter will display more options and examples.
      To connect to the tcp streams you can use: mpv tcp://localhost:<video port> --no-correct-pts --fps=30 for video and mpv tcp://localhost:<audio port> --no-video --demuxer=rawaudio --demuxer-rawaudio-rate=48000 for audio
      Tips
      To get the most out of this sysmodule you have to do a lot of testing to find the best configuration that works for you, here are some tips and answers to common issues :
      If the video stream doesn't start immediately try moving the camera around in the game, to display something the video player needs to acquire a video keyframe first If the stream is very poor try a different usb cable and driver with zadig, for network stream bring your console closer to the router, try using a lan adapter or windows' own hotspot mode. An usb 3 wire is slightly better than usb 2, but both should work. Quality also depends on the cpu utilization of the game you're running, OC can improve performances. Using cache will reduce lags at the cost of an higher delay, for mpv it's on by default (except when using usb stream with mpv mode), if you want to try without it the command line arg for mpv is --cache=no --cache-secs=0. There's a lot of room for experimenting here, try different values to find the combination that works best for you. If using no caching when the screen goes full black or white (eg loading screens) it may cause some desync and the stream will start to drop frames, eventually it will fix by itself but it could take some time, the fastest solution is to open the home menu for a few seconds and then resume the game, for usb stream you can try setting the --desync-fix flag (this will introduce glitches). Known issues/TODOs
      Memory usage is kept as low as possible (512K for usb ver, 3MB for network) but running this with many other sysmodules, or ones particulary heavy like sysftpd will not work or hang your console on boot. The usb version stops working when launching another homebrew that requires usb access like nxmtp or goldleaf. Implement a key combination to reinitialize usb when this happens (?) Merge the usb and network stream versions and make an homebrew app to toggle between the two Improve automatic desync detection and fix for UsbStream Credits
      Everyone from libnx and the people who reversed grc:d and wrote the service wrapper, mission2000 in particular for the suggestion on how to fix audio lag. mtp-server-nx for their usb implementation by exelix11.
    • Por Dekuwa
      Última versión del firmware oficial, en formato .s2, para MIG Switch, el dispositivo que nos permite cargar copias de seguridad en todos los modelos de Nintendo Switch.
      Instalación/actualización del firmware de la tarjeta:
      Coloque el archivo update.s2 en la carpeta raíz de la tarjeta microSD del Mig Switch Inserte la tarjeta microSD nuevamente en el Mig Switch Encienda el Mig Switch insertándolo en la consola Switch o Mig Dumper La luz LED del interruptor Mig parpadeará en azul por un breve momento. Cuando finalice la actualización, la luz LED dejará de parpadear y permanecerá azul Expulse el interruptor Mig y volverá a funcionar normalmente. Instalación/actualización del firmware del MIG Dumper:
      Conecte el Mig Dumper mediante USB Aparecerá el dispositivo de almacenamiento masivo, con una carpeta 'Sistema' Arrastre y suelte el archivo update.s2 (descargado) en la carpeta 'System' de Mig Dumper para sobrescribir el archivo update.s2 presente allí. Espere a que termine la copia Desenchufe el Mig Dumper para que la actualización surta efecto
      INSTRUCCIONES DE USO
      Configuración:
      Preparar la tarjeta microSD Formatee la tarjeta microSD con el sistema de archivos exFAT Coloque los archivos del juego XCI en la raíz del sistema de archivos microSD Asegúrese de que los archivos del juego sigan el esquema de nombres con "XXX.xci", "XXX (Datos iniciales).bin", "XXX (Certificado).bin", "XXX (Conjunto de ID de tarjeta).bin", "XXX (UID de tarjeta). ).bin" (como se indica en la sección "Haga una copia de seguridad de sus juegos" Opcionalmente, puedes crear la carpeta XXX.xci y colocar allí los archivos relevantes del juego. Lanzar juegos:
      Seleccione el juego para iniciar expulsando y reinsertando la tarjeta de juego Al iniciar el juego, aparecerá el mismo juego cada vez que se vuelva a insertar. Para desbloquear, expulsa la tarjeta de juego cuando la luz LED se vuelva verde Modo en línea:
      El modo online sólo se recomienda con un volcado del juego completo al 100%. Si falta un certificado, un conjunto de ID de tarjeta o un UID de tarjeta válidos, no se recomienda el modo en línea, ya que puede provocar el baneo permanente de la consola.
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