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NS-USBLoader 7.1


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NS-USBloader es el lado PC de Tinfoil (USB y red) y el instalador de NSP GoldLeaf (USB). Reemplazo para usb_install_pc.py, remote_install_pc.py (nunca uses esto) y GoldTree.

Con interfaz de usuario y cookies. Funciona en Windows, macOS y Linux.

Requisitos del sistema

JRE 8u60 o superior.

Uso

Como ejecutarlo...

Linux:

  • Instalar JRE/JDK 8u60 o superior (openJDK es bueno. El de Oracle también está bien). JavaFX no es necesario (está embebido).
root # java -jar /path/to/NS-USBloader.jar

macOS

  • Haz doble click en el archivo .jar descargado. Sigue las instrucciones o mira la sección Linux.
  • Echa un vistazo a la configuración de "Seguridad y privacidad" si es necesario.

Windows:

  • Descarga Zadig
  • Abre TinFoil. Ve a 'Title Management' -> 'Usb install NSP'
  • Conecta NS to PC
  • Abre Zadig
  • Haz click en 'Options' y selecciona 'List All Devices'
  • Selecciona NS en la lista desplegable de opciones, marca 'libusbK (v3.0.7.0)' (la versión puedad variar) y haz click en 'Install WCID Driver'
  • Comprueba que en la lista de dispositivos de tu sistema tienes la carpeta "libusbK USB Devices" y tu NS dentro de ella.
  • Descarga e instala Jav JRE (8+)
  • Descarga NS-USBLoader desde aquí mismo, descompríme el archivo descargado y haz doble click en el archivo .jar. Alternativamente puedes abrir "cmd", ir al lugar donde tienes el .jar y ejecutar vía java -jar nombredearchivo.jar.

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¿Cómo usarlo?

Lo primero que debes hacer es instalar TinFoil (Adubbz) o GoldLeaf (XorTroll) en tu NS. Recomiendo usar TinFoil, pero depende de usted. Eche un vistazo a la aplicación, encuentre dónde está la opción de instalar desde USB y / o red. Quizás este artículo te sea de ayuda.

Aquí está la versión de papel de estaño 'no perfecto pero de todos modos' que uso. Ok, estoy casi seguro de que esta versión tiene errores. No recuerdo dónde lo descargué. Pero me funciona de alguna manera.

Reformulemos, si tiene una versión funcional de TinFoil NO use esta. Está bien. vamos a empezar.

Hay tres pestañas. La primera es la principal.

First tab.

At the top of you selecting from drop-down application and protocol that you're going to use. For GoldLeaf only USB is available. Lamp icon stands for switching themes (light or dark).

Then you may drag-n-drop folder with NSPs OR files to application or use 'Select NSP files' button. Multiple selection for files available. Click it again and select files from another folder it you want, it will be added into the table.

Table.

There you can select checkbox for files that will be send to application (TF/GL). Since GoldLeaf allow you only one file transmission per time, only one file is available for selection. Also you can use space to select/un-select files and 'delete' button for deleting. By right-mouse-click you can see context menu where you can delete one OR all items from the table.

Second tab.

Here you can configure settings for network file transmission. Usually you shouldn't change anything. But it you're cool hacker, go ahead! The most interesting option here is 'Don't serve requests'. Architecture of the TinFoil networking is working interesting way. When you select in TF network NSP transfer, application will wait at port 2000 for the information about where should it take files from. Like '192.168.1.5:6060/my_file.nsp'. Usually NS-USBloader serves requests by implementing simplified HTTP server and bringing it up and so on. But if this option selected, you can define path to remote location of the files. For example if you set in settings 'shared.lan:80/ROMS/NS/' and add in table file 'my file.nsp' then NS-USBloader will simply tell TinFoil "Hey, go take files from 'shared.lan:80/ROMS/NS/my+file.nsp' ". Of course you have to bring 'shared.lan' host up and make file accessible from such address. All this requires more investigation. BTW, the issue could be that NS-USBloader encodes 'space' char as '+' and some web-servers understand 'space' as '%20D'. It could be fixed in later versions of NS-USBloader if I go deeper in it or you leave me feedback with information/request. As I said, this feature is interesting, but I guess won't be popular.

Third tab.

That's where all logs dropped. Verbose information about transmissions comes here.

Why when 'Net' once started it never ends?

Because there is HTTP server inside of application. It can't determine the moment when all transmissions finished (unless they failed). So you have to look on your NS screen and 'Interrupt' is once done.

by Dmitry Isaeko.


Que novedades incluye la versión 7.1

Released

  • Controladores añadidos al instalador de Windows. La aplicación comprueba si hay controladores en la carpeta de la aplicación e intenta descargarlos sólo si no los hay. Importante para algunos.
  • ¡Soporte HiDPI! Bueno, algo así 🙂 Puedes cambiar la fuente y el tamaño de la aplicación en la configuración. Tiene sentido para los usuarios de Rectify11.
  • Corregir el procesamiento de configuración regional. Importante para algunos usuarios de Linux.
  • Traducción al chino simplificado actualizada.
  • Traducción al francés actualizada.
  • Traducción al coreano actualizada.
  • Enlaces rotos en 'readme' y 'pom'.

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      To remove the sysmodule just delete the atmosphere/titles/00FF0000A53BB665 folder from your sd card.
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      When using network streaming it's not recommended to stream both audio and video at the same time as it may cause slowdowns. In general network streaming has more lag and delay compared to USB, it is worth the time to set it up, especially for gameplay recording.
      USB streaming
      To stream via usb you need the UsbStream program, it's built using dotnet core 3.0 and is compatible with linux as well.
      First of all you should make sure your drivers are set up correctly (only the first time) :
      Driver setup on windows
      On windows you may get the device not found or unsupported driver errors or very bad performance on the stream, in this case you may have the wrong driver set up, download zadig and install the libusb-win32 driver for the "Nintendo Switch" device. This won't interfere with other application that communicate with the switch via usb as this sysmodule uses a different product id.
      Driver setup on linux
      On linux you may have errors about loading the libusb-1.0 library, this happens when the file name is different than the one expected by dotnet, you can make a symlink as described on the LibUsbDotNet repo:
      sudo find / -name "libusb-1.0*.so*" and then
      cd /lib/x86_64-linux-gnu sudo ln -s libusb-1.0.so.0 libusb-1.0.so (Example commands, change the paths with the one you find on your pc)
      Streaming
      UsbStream supports three streaming modes:
      mpv or stdin : pipes the received data directly to a video player via stdin, this will use no caching so you'll have low delay but it may lag. Using mpv will automatically add the needed configuration for mpv, stdin will require you to type the args to pass to the player tcp : opens a tcp server so players can connect to it and use their own caching mechanism to remove or reduce lag (at the price of an higher delay) file : writes the received data directly to a file so it can be converted to a common format later. Launch UsbStream like this: UsbStream video <streaming mode> <arg> audio <streaming mode> <arg>
      When using mpv the arg is the mpv executable (.com file on windows) path, you have to repeat it twice if using both streams.
      The tcp option requires a free port number and the file option the output file path.
      To disable a stream just omit the name and its fields.
      Example commands:
      UsbStream audio mpv C:/programs/mpv/mpv : Plays audio via mpv located at C:/programs/mpv/mpv, video is ignored UsbStream video mpv ./mpv audio mpv ./mpv : Plays video and audio via mpv (path has to be specified twice) UsbStream video tcp 1337 audio file C:/audio.raw : Streams video over port 1337 while saving audio to disk
      Note that on windows you should use the mpv.com file and not mpv.exe, omitting the extension will automatically use the right one Launching UsbStream without any parameter will display more options and examples.
      To connect to the tcp streams you can use: mpv tcp://localhost:<video port> --no-correct-pts --fps=30 for video and mpv tcp://localhost:<audio port> --no-video --demuxer=rawaudio --demuxer-rawaudio-rate=48000 for audio
      Tips
      To get the most out of this sysmodule you have to do a lot of testing to find the best configuration that works for you, here are some tips and answers to common issues :
      If the video stream doesn't start immediately try moving the camera around in the game, to display something the video player needs to acquire a video keyframe first If the stream is very poor try a different usb cable and driver with zadig, for network stream bring your console closer to the router, try using a lan adapter or windows' own hotspot mode. An usb 3 wire is slightly better than usb 2, but both should work. Quality also depends on the cpu utilization of the game you're running, OC can improve performances. Using cache will reduce lags at the cost of an higher delay, for mpv it's on by default (except when using usb stream with mpv mode), if you want to try without it the command line arg for mpv is --cache=no --cache-secs=0. There's a lot of room for experimenting here, try different values to find the combination that works best for you. If using no caching when the screen goes full black or white (eg loading screens) it may cause some desync and the stream will start to drop frames, eventually it will fix by itself but it could take some time, the fastest solution is to open the home menu for a few seconds and then resume the game, for usb stream you can try setting the --desync-fix flag (this will introduce glitches). Known issues/TODOs
      Memory usage is kept as low as possible (512K for usb ver, 3MB for network) but running this with many other sysmodules, or ones particulary heavy like sysftpd will not work or hang your console on boot. The usb version stops working when launching another homebrew that requires usb access like nxmtp or goldleaf. Implement a key combination to reinitialize usb when this happens (?) Merge the usb and network stream versions and make an homebrew app to toggle between the two Improve automatic desync detection and fix for UsbStream Credits
      Everyone from libnx and the people who reversed grc:d and wrote the service wrapper, mission2000 in particular for the suggestion on how to fix audio lag. mtp-server-nx for their usb implementation by exelix11.
    • Por Dekuwa
      Última versión del firmware oficial, en formato .s2, para MIG Switch, el dispositivo que nos permite cargar copias de seguridad en todos los modelos de Nintendo Switch.
      Instalación/actualización del firmware de la tarjeta:
      Coloque el archivo update.s2 en la carpeta raíz de la tarjeta microSD del Mig Switch Inserte la tarjeta microSD nuevamente en el Mig Switch Encienda el Mig Switch insertándolo en la consola Switch o Mig Dumper La luz LED del interruptor Mig parpadeará en azul por un breve momento. Cuando finalice la actualización, la luz LED dejará de parpadear y permanecerá azul Expulse el interruptor Mig y volverá a funcionar normalmente. Instalación/actualización del firmware del MIG Dumper:
      Conecte el Mig Dumper mediante USB Aparecerá el dispositivo de almacenamiento masivo, con una carpeta 'Sistema' Arrastre y suelte el archivo update.s2 (descargado) en la carpeta 'System' de Mig Dumper para sobrescribir el archivo update.s2 presente allí. Espere a que termine la copia Desenchufe el Mig Dumper para que la actualización surta efecto
      INSTRUCCIONES DE USO
      Configuración:
      Preparar la tarjeta microSD Formatee la tarjeta microSD con el sistema de archivos exFAT Coloque los archivos del juego XCI en la raíz del sistema de archivos microSD Asegúrese de que los archivos del juego sigan el esquema de nombres con "XXX.xci", "XXX (Datos iniciales).bin", "XXX (Certificado).bin", "XXX (Conjunto de ID de tarjeta).bin", "XXX (UID de tarjeta). ).bin" (como se indica en la sección "Haga una copia de seguridad de sus juegos" Opcionalmente, puedes crear la carpeta XXX.xci y colocar allí los archivos relevantes del juego. Lanzar juegos:
      Seleccione el juego para iniciar expulsando y reinsertando la tarjeta de juego Al iniciar el juego, aparecerá el mismo juego cada vez que se vuelva a insertar. Para desbloquear, expulsa la tarjeta de juego cuando la luz LED se vuelva verde Modo en línea:
      El modo online sólo se recomienda con un volcado del juego completo al 100%. Si falta un certificado, un conjunto de ID de tarjeta o un UID de tarjeta válidos, no se recomienda el modo en línea, ya que puede provocar el baneo permanente de la consola.
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